søndag 19. desember 2010

Pepperkakehus og sjokolade-elg.....saus

Beklager min lille blogge-pause, har hatt litt trøbbel med å laste inn bilder, men nå er jeg igang igjen:)
-Så da kan jeg endelig vise et bilde av pepperkake-huset mitt. 
Dette er mitt prosjekt, så har barna fått et (ferdighus-sett), som de har pyntet av hjertets lyst med godterier. Linnea har allerede begynt å mase om vi ikke skal ta et kjevle og knuse det snart, -og så pynta de det i dag liksom.....kan bli en lang jul på henne...og oss hvis vi må høre på dette maset:)
Huset "mitt" har fått gelatin-plater til vindu, og jeg satte det sammen med lim-pistol. Fort og greit - jeg er uansett aldri så gira på å spise et hus som har stått og støva ned hele jula.
Kanskje jeg til og med kan  pakke det ned og ha det neste jul. Noen som har erfaring med å gjøre det?

Hmmm litt sånn abstrakt kunst med glasuren her hehe. 
En belgisk sjokolade-elg står og titter ut.
Elgen har forøvrig blitt til lysebrun sjokoladesaus på grunn av varmen fra lysene i huset. Jeg passet på å sette den godt adskilt fra lysene, og det gikk helt fint; helt til den fikk hyppige turer inn og ut av huset da noen sjokoladesugne barn bare måtte se på den om og om igjen. Til slutt ble det visst litt kaos inni der.
Ha en god natt:)




















Perler på en snor

3 kommentarer:

ELLEMELL sa...

SÅ fint hus:)

og artig med elgen..:)
klem ellemell

Torill sa...

Fint hus, veit ikkje om det går an å lagre pepperkakehuset til neste år, men det går jo an å prøve.

Du skal ikkje beklage deg for at du ikkje bloggar ofte nok, det er så mykje som skjer no at ein får ikkje tid. Ikkje er det lys nok heller. Og når du attpå til har nedlastning som ikkje funkar...

God jul!

Mariann sa...

Nydelig hus! Haha, stakkars elgen som ble til saus, knis! :D Du er utrolig flink, jeg har trøbbel nok med de ferdige husene fra Rema.. :)