fredag 4. februar 2011

Hårfjerning med Lumea fra philips

For en tid tilbake meldte jeg meg på som buzzador hos buzzador.com.
Dette er en markedsføringskanal, der folk  deler sin ærlige oppfatning om et produkt og gir deretter tilbakemelding til produsenten.
Som buzzador får jeg dermed anledning til å prøve produkter over en tid, mot at jeg buzzer (forteller) om produktet til andre, og gir tilbakemelding til produsenten om hvordan jeg oppfatter produktet.
Jeg har vært med i min første buzzador-kampanje, og har testet dette hårfjerningsproduktet som heter Lumea fra philips.
Om Lumea:
Philips lumea IPL (Intense pulsed light), er et nytt hårfjerningssystem som benytter forsiktige lyspunkter på hårrøttene. Etterhvert blir hårrøttene inaktive og lukkes, resultatet er at gjenveksten hemmes. Lumea kan brukes på armhuler, bikinilinje og ben. Den passer for hvit/blek, lys beige, brun og middels brun hudtype. Og mørk blond, brun og svart hårfarge.
Til å begynne med kan du bruke Lumea annenhver uke. Etter to måneder skal det holde med en gang i måneden på bena og en til to ganger under armene og bikinilinjen.
Du bør vente minst 48 timer etter soling før du bruke Lumea, og minst 24 timer etter behandling med Lumea før du soler deg.

Her følger en liten demonstrasjon:)


Før bruk barberes området du skal bruke Lumea på, og det er viktig at huden er tørr, uten svette og kremer, ellers blir behandlingen ubehagelig. Du skal heller ikke bruke Lumea på føflekker (noe jeg gjorde, det var vondt!) Lyset absorberes også mest effektivt på kjølig hud, så vent en stund etter at du har dusjet, tatt et bad eller badstu.
På Lumea finnes det fem instillinger for lys intensitet som skal justeres etter hudtypen din. Jeg valgte intensitet nr 3.
Når apparatet er slått på, trykker du tuppen(lys-viduet), lett mot huden (vinkelrett). Når alle kontaktbrytere på sikkerhetsringen er dyttet inn i apparatet lyser det en grønn lampe bak på apparatet, og lampen er klar til lysblink.
Så trykker du på knappen for å utløse lysblink. Ikke påfør mer enn et lysblink på samme sted. Men for å unngå at områder ikke blir behandlet, må en også passe på å ha litt overlapping etter hvert som en blinker.
Etter to behandlinger opplevde jeg at huden var glattere og det var også områder uten hår. Det samme etter tre uker .
Jeg brukte den en gang under armhulene, men det syntes jeg var ubehagelig, og det er vanskelig å få området helt tørt.
Jeg kommer ikke til å kjøpe Lumea nå da jeg synes den er for dyr, ca 5000 kr, men tror nok at den virker, og er fornøyd med resultatet så langt. 

6 kommentarer:

Mariann sa...

Oi, aldri hørt om! 5000 kr, det var drøyt ja! :/ Jeg har en sånn treskemaskin som jeg kjøpte meg i 1999 for 500 kr, hehe. En epilator, det funker det også :)

Torill sa...

Du får den vel for 2600 kr når du har buzza den. Har prøvd Lumea sjølv, men orkar ikkje å bruke så masse tid på det. Likte ikkje laseropplegget, synest det er for profesjonelle. Litt skrekkslagen kanskje ;-)

perler på en snor sa...

Ja jeg får den for 2600, men jeg synes fortsatt det er litt dyr. I alle fall nå....

Anonym sa...

Hei :)
jeg lurer veldig på om den jorde jobben sin og om du ikke får sånne små umilige stubber etterpå , sånn som du får med barberhøvel, gjør du det ? vist resultatet er så bra som de påstår det skal vøre kommer jeg til å kjøpe meg en , men tar det veldig lang tid ?

perler på en snor sa...

Hei Anonym:)
Jeg fikk ikke stubber.
Nå er det mange uker siden jeg brukte denne,og det er fortsatt hårløse områder.
Ellers har buzzador en facebookside, og der kan du lese flere meninger om lumea under "diskusjoner"

Amarjeet Prasad sa...

Nice post. I always follow you post and like to read it.

nettbutikk hud
linser med farge