torsdag 9. juni 2011

Krukke før og etter med kalkmaling

I dag var jeg en tur innom gjenbruk igjen.
Der fant jeg denne brune keramikk-krukken.  Det var en av damene som jobber der som hadde tatt den med, og hun hadde arvet den av sin mor.
Jeg var litt i tvil om jeg skulle ta den, den var ganske forfallen, kanten oppe var tapet sammen så den ikke skulle ramle av.
Men jeg så muligheter, og da jeg fikk den for ti kroner tok jeg den.
Jeg sa ikke noe om at jeg skulle male arvegodset hennes, men det var akkurat det jeg gjorde da jeg kom hjem. Med den nye super-kalkmalingen min fra "wakeup living". 
Fargen heter mineral white.
Jeg må si at med litt superlim og maling ble krukken god som ny.
Skal tro om jeg bør bruke sealer utenpå denne?
I morgen skal dere få se det andre prosjektet mitt som jeg såvidt viste dere i går:)
Ha en strålende aften:)

3 kommentarer:

Janne sa...

Så fin den ble! Ypperlig idè å male den, lurt:)
Lurer på om jeg skal ta meg en runde i morgen på div. bruktbutikker, ble inspirert her nå;)

God kveld til deg!
Klem janne:)

Mamsens hus sa...

Den ble kjempefin! :)

naane evertsen sa...

Du er ikke riktig god. Skulle solgt den som den var. Hadde glatt fått 300 for den. Graveren og gann som laget disse. Ca 1890/ til 1930. Eldgammel og verdt å ta vare på