torsdag 23. september 2010

Bursdagsfeiring, og et lite tips

Da er denne dagen snart  over. Det har vært en hektisk dag, med ordning og styring for å kunne feire at eldstemora har fyllt 9 år. 
Jeg starta dagen i slow motion, og tenkte at jeg hadde allverden med tid. Ettersom dagen skred frem begynte speed-knappen å gå fortere og fortere, mens  det surret rundt oppe i hodet "rekker jeg dette?" Og "hvorfor lærer jeg aldri?" Jeg skulle selvfølgelig laget i stand kaker og pizza dagen i forveien, slik at alt gikk på skinner i dag, og pizzaen bare kunne varmes.
Det gjør det ikke lettere  at min nylig fyllte 9-åring omtrent en gang i minuttet kommer med spørsmål om "Hvor lenge er det igjen nå til de kommer? Er det forsatt to timer...en time eller en og en halv time?"-" Kan jeg få bruke mascara i dag?", kan jeg pynte meg nå"-" Hvor mange er det som kommer igjen?"
Jeg bruker å si at en skulle hatt en kanal for hver unge pluss en for alle tingene en skal gjøre. Så kunne hjernen bearbide alle spørsmål og gjøremål, for deretter fordele riktige svar til alle spørsmålene, og delegere ut rette bevegelser til armer og bein, uten at det blir kortslutning eller at jeg trenger å tenke på det! Puh....jeg kom meg i mål til kl 17,
da veltet det inn med til sammen 20 åtte og niåringer.
En ting hadde jeg i alle fall tenkt på, og det er en ide som jeg fikk av min tante for en tid tilbake.
Nemlig å lage forskjellige "poster" til barna etter bursdagsmåltidet.
Dermed satt noen og tegnet, andre så film eller hørte lydbok, og noen spillte spill.
Aktiviteter for enhver smak, barna koste seg, og jeg unngikk at de klatret på veggene og dingla i lysekrona:) Over sitter noen rundt tegnebordet i stuen.
- I sise liten vimpler, klippet ut fra en avlagt tapetbok.
Til sist et bilde av lampen over spisebordet på stuen. Den danner en fin lysring i taket når den er på( det kommer kanskje ikke så godt frem på bildet da men). Vimplene bak har jeg laget av innpakningspapir.
Det ble en kjempekoselig feiring, og aller viktigst: 9 åringen er storfornøyd, og sover nå happy i senga si.  
Perler på en snor
    

3 kommentarer:

Bekka sa...

Hei :)
Kan tenke meg at det er deilig å slappe av etter en sånn dag ja!
Søte vimpler og flagg på muffinsene :)
Ha en fin kveld.
Hilsen fra Bekka

Storesøstra sa...

Det med "poster" til ungene var et godt tips! Det kommer jeg nok til å kopiere!
Og kjempe fin blogg du har, så jeg håper det er greit at jeg har lagt meg som følger:-)

God helg:-)

Mariann sa...

Wow, jeg kan jo bare se for meg hvordan det så ut hjemme hos dere klokka 16, hehe! Bra det gikk bra, kjempelure de postene!