onsdag 22. september 2010

Frøene mine

Tenkte jeg måtte vise hvordan det er gått med noen av frøene jeg plantet  i vår.
På bildet over er det en australsk plante som heter indigofera australis. Jeg vet ikke om jeg kanskje har tatt meg litt vann over hodet ved å prøve å dyrke frem denne planten.
Jeg sådde mange frø, og det ble store flotte planter. Så satte jeg dem ut...aaaltfor tidlig, plutselig var de borte, eller fryst ihjel:(
Disse to har jeg hatt inne i hele sommer, helt til de begynte å miste blader for noen uker siden. Da satte jeg dem ut, og de kom seg igjen. Meeen nå er de litt pjusk igjen, så da begynner det vel kanskje å bli for kaldt, så nå satte jeg dem i et vindu i kjelleren. Så får vi håpe at der ikke er for kaldt eller for varmt i vinter.
Jeg er uansett veldig stolt av disse appelsintrærne som jeg plantet av appelsinsteiner for i alle fall over et år siden.
De lever i beste velgående og får næring tilpasset citrustrær.
Tenk om det hadde kommet appelsiner på det en gang....det hadde vært stor stas. 
Så langt er avocadotreet mitt kommet. Det plantet jeg også av steiner jeg fant i noen avocadoer.
Det er en fantastisk følelse å få noe til å spire og gro.

Disse frøene har jeg ogå kjøpt på impecta frøhandel, de skal jeg få i krukker og kar når jeg har tid, og forhåpentligvis kommer det opp flotte planter til neste år.
Fantastisk spennende synes jeg.
Jeppjepp, ha en god kveld:)




Perler på en snor

2 kommentarer:

Anonym sa...

Saa flink du er Ragnhild! Spennende plante noe helt fra scretch:) Kjokkenkroken ble ogsaa veldig koselig:)). Klem fra Bea

et kjært hjem sa...

Så artig at du får det til! Tror jeg må prøve noe sånt en gang jeg også ;) Kjøkkenkroken din ble kjempefin, koselig med saueskinn! Klem Ane