søndag 17. juli 2011

Skatoll oppussing

Tenkte jeg skulle vise dere dette skatollet jeg har malt. Jeg fant det på gjenbruk, og er håndlaget.
Jeg vet ikke hvor gammelt det er , men det hadde et par lag med maling, blått under og et gulhvitt tykt malingslag over. Jeg orket ikke fjerne all malingen så jeg pusset etter beste evne, og malte det  hvitt.
Jeg lot den underste delen være som den var etter jeg pusset den, syns det var litt sjarmerende med den blå malingen som viser gjennom. Mannen var ikke like sjarmert, så jeg får se om det blir helt hvitt etterhvert der og.

Lyktene oppå kjøpte jeg på "home and cottage" på sørlandssenteret , da vi var der.
Som dere ser er det litt skjevt dette møbelet, men jeg synes det er fint, skal få på noen fine knotter til skuffene under etterhvert. -Og om jeg får viljen min skal det stå på kjøkkenet. Kanskje det blir en fin leksekrok:)
Ha en strålende dag:)

a 

2 kommentarer:

silje sol sa...

Hei!
For en fin blogg du har :)
Jeg er så glad i skatoll, syns det er et herlig møbel, og jeg har et selv, plassert på lillegutt sitt rom :)
Syns ditt ble utrolig fint, og holder med deg i at det var fint å holde det litt slitt nederst :)
Følger deg videre jeg, for her var mye fint!
Klem Silje

Unknown sa...

Så fint skatollet ble, likte når man så det blå igjennom ;) klem