søndag 24. juni 2012

Blomstrende glede




Stemorsblomster 

I går holdt jeg på med mitt splitter nye blomsterbed, hurra endelig. Skråninga ble renset for ugress, ny jord lagt på, og vi var på hageland og kjøpte diverse blomster.
Jeg har ikke fått blomstene i jorda enda, da jeg vil at hekken skal komme på plass først.


"Paeonia Edulis Superba" og "Paeonia officinalis Plena"

Disse er ikke så store enda, blir spenende å se om det kommer blomster på dem i år.

Paeonia Lactiflora "Sweet sixteen" var derimot stor med tre tl fire blomster på.


Mmmmm lavendel ( lavendula angustifolia) dufter nydelig som alltid....






"Lammeøre" "Silver carpet" har jeg ønsket meg, da jeg synes bladene er så nydelige, ser skikkelig ut som ....ja, nettopp må lammeører, myke og lodne. 
Ellers kjøpte jeg noen planter tl bunn-dekke som skal få spre seg litt utover, disse blir det masse søte små hvite blomster på, "Segina subulata" heter de visst på fint:)

Jeg skal prøve å ikke ha altfor mange forskjellige farger i bedet, men heller samme fargenyanse, med en eller to farer som bryter litt.

Ah det er så gøy å være igang.

Ha en blomstrende fin dag :)

Ingen kommentarer: