søndag 2. august 2009

Avokadotre og romvesendrakter



Det vokser og gror på kjøkkenet mitt!
Avokadotrærne har blitt store og flotte, skal tro om det kommer avokado på de?


Jeg plantet også frø fra noen sherrytomater, de har og vokst seg store. Jeg tror jeg må potte dem om i større potter. De tar en del plass da, men det er jo så spennende:). Håper det vokser frem gode tomater. skal tro om det tar lang tid før det kommer frukt?......Noen som vet?



I natt må store jentene sove i mammaen og pappaen sin seng. Den ene veggen på rommet deres er malt, og det er umulig for dem å sove der på grunn av sterk malingslukt.
Sofa here we come...:)

Jeg blir forresten av og til helt satt ut, og vet ikke hva jeg skal si når disse jentene kommer med sine mange spørsmål. Tidligere i kveld fikk de hoppe litt på trampolinen bak huset før leggetid. Da jeg skulle hente dem inn var de tydelig oppspilt på grunn av noe de hadde snakket om.
Mens de hoppet opp og ned spurte de ivrig og i munnen på hverandre :" Du at kan han pappa, kjøpe ei romferge til oss....og romvesendrakter, så kan vi suse opp i verdensrommet, så kan vi ta av oss selen og flyyyy rundt? -Kan han det tror du....hvis han har råd da.....kan han gjør det i morra?"
-Hva skal man si til noe slikt? De såg så oppglødd ut, jeg tenkte først å komme med en forklaring om at det er bare voksne som kan gjøre det, og så må man gå skole for å bli astronaut. Men til slutt sa jeg bare "det får dere snakke med pappa om". Det svaret tok de som et ja, og det ble vill jubel og snurre sprett på trampolina.



Bildene av store-jentene er tatt for noen år siden hos aidafoto i Ålesund. Bildene er tatt i sort hvitt, men fotografen la på igjen originalfargen oppå skjørtene etterpå; morsom effekt. Skjørtene sydde jeg selv.

5 kommentarer:

UNDRING sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Jeg syns det er kjempemorro å sy. Er litt lei av masseproduserte klær både til meg selv og barna. Da er det fint å kunne sy selv, hyggelige tilbakemeldinger inspirer meg enda mer. Tusen takk.
En flott blogg du har og så mye fint du lager!
Jeg kommer innom deg igjen.
Ha en fin dag!

Laluna sa...

så gøy! De har vel sett på "Små einsteins" da vel? Minstemann var nemlig også svært opptatt av om vi kunne fly i et sånt romskip i går... Skulle gjerne lovt ham det, men..
Fine bilder av jentene!

♥ Stines hverdag sa...

Oi avocadotrær... så spennende da! Gøy viss du får de til.

Skjønne unger da! Selvfølgelig må pappa kjøpe et romskip til dem ;)

Ha ei strålende uke!

Thomas Misund sa...

Har avokadotrærne dine fått bli med over i nytt hus?

Anonym sa...

Hei, Avokado blir ganske store trær og bærer først frukter etter ca.10 år...tålmodighet tålmodighet:-) Uansett så er blomstene vakre!!!